halwa telinga

Sunday, September 20, 2009

Minggu Yang Lelah & Dah raya dah pun...



Salam...

Aduhhh keletihan dan mengantukan ni...minggu ni dan juga sejak 2 bulan lebih ini,aktiviti dan masa tido anak-anak sudah jauh berubah. Amatla meletihkan kerana anak malam hari tidaklah pula ingin melelapkan mata seperti anak-anak lain yang enak di ulit mimpi. Dina dan Aqif paling awal tido bila azan subuh sudah berkumandang paling lambat jam 7-8pg barulah mereka lelap...Apa yang mereka buat???Apalagi dua beradik ni nak buat dalam rumah nie..Dina naik basikal dan Aqif naik walker.Minggu ni pula Aqif sesema dan batuk maka kemanjaan dia bertambah-tambah di samping ketidak selesaan dia nak bernafas..Amatlah letih mama dan abah. Abah lagilah nak pergi keje pulak tu.Sudah puas kami tahankan agar mata mereka jangan lah banyak sangat tido siang hari tapi masih tak boleh berubah.

Emm cerita pasal raya pula.. Alhamdulillah da raya dah ye..kali pertama kat Yanbu ni. Tapi g mana? mana nak pergi kalau muka mama dan abah punyalah letih dan mata yang kuyu menahan mengantuk. Alhamdulillah juga walau kehabisan gas time nak mula memasak juaadah raya,siap juga juadah pagi raya dengan meminjam gas JAMILAHHHHH..Tq jamilahhh ( wahh seronok arr Ghaye kat mekah!)hehehehe. Sebab anak-anak tak tido maka jam 2pg tulah mama kelentang kelentung kat dapo memasak. Buat nasi impit segera tekan-tekan dalam loyang, rendang ayam dan juga kuah kacang jek. Sebab ada beberapa kawan Abah request suh bawa makanan ke tempat keje maka mama masakla lebih tuk kawan-kawan abah yang tak balik raya. Tetamu pertama kami adalahhhhh...jeng jeng jeng,jaga-jaga Cik Salmah..hehehhe sapa lagi????Awang Ali...hehehe..Selamat hari raya Wang..kikiki.Undangan dari beberapa teman tuk raya pertama ini belum dapat kami penuhi Insya ALLAH esok-esok ada lagikan??kan?kan?kan? Raya kan sebulannnn..hehehe.

Terima kasih juga ke kak Zah malik tapaukan makanan dan beri pinjam gas yang memang dia spare kat rumah. ( G dah cari gas tak buka la pulak..nama pun raya orang pun cutila ye tak?)

Emm cerita pasal kesedihan,memang sedihhh ooo...depa kat kg dok nangis hamba kat sini lagilah piluuuuu..huhuhuhu

SELAMAT HARI RAYA!

No comments:

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...