halwa telinga

Thursday, October 7, 2010

Lili Buat Najah



Salam

Entry kali ni nak cete pasal Novel yang di baca masa balik Malaysia hari tu.. Pulun Habis segala macam novel yang berada di pasaran dek kerana terlalu banyak yang telah ketinggalan. Tapi dalam banyak-banyak novel aku lebih tertarik dengan novel bertajuk " Lili Buat Najah"...kerana masa zaman sekolah dulu amik kesusasteraan melayu yang nak kena kaji pelbagai sesuatu novel, puisi, novel hikayat dahulu kala dan pelbagai lagi kajian yang menyeluruh sampai dapat A2 dalam SPM 1996( A2 jek tak dapat A1,kalah ngan Wahidah sahabat baik aku) maka minat ni berterusan sampai lah da punya anak ni. Tapi ada sikit pertambahan dan perubahanlah dalam kategori tu iaitu buku-buku keagaamaan juga la..yang kategori ni makin bertambah juga koleksinya...hehehehe...harus ada perubahan kan...

berbalik pada novel LILI BUAT NAJAH,meleleh airmata la juga membaca cerita ni,sampai mertua pun pelik tengok menantu pagi-pagi buta da menangis tahap gaban semata-mata baca novel sedih..(terlalu menjiwai gitu huahuahua)

TQ to Puan Lala...(adik aku lah yang syorkan membacanye)sapa lum baca cubalah cari dan rasa pengalaman orang yang da baca hehehe..sampai mama aku pun dok membaca juga hehehe

Sinopsis Ringkas, selebihnya beli yek nak tahu kesudahan cete ni.Thumps Up untuk penulis novel Nazurah Aishah

Aku dan Najah kenal di depan Stadium Old Trafford, berkahwin sembunyi-sembunyi di Tanah Ratu. Sekembali ke tanah air, aku dan Najah harus pula menjadi pelakon di depan mama yang sudah ada pilihan sendiri.

Apakah boleh aku memilih jalan ceritaku sendiri, Najah?
Sudah jadi fitrah alam... matahari itu tetap terbit dari arah timur, dan bulan pula tetap setia menemani malam!

No comments:

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...