halwa telinga

Wednesday, February 23, 2011

Mode harini..very2 dispointed



As salam semua...

hari ni banyak sedih n kiciwa lorr..mana tak nye apa perasaan anda for the first time in ur life anak anda yang school dan pertama kali join sport day di ignore macam tu jek..ada yg kesah?? aku kesah sebab..inilah moment indah dalam pembesaran anak aku dalam pembelajaran untuk join aktiviti begini...mungkin ada kata arrr just small matter benda2 macam ni tapi bukan aku..bukan suami aku...saat nilah kita nak tengok anak-anak kita kan?? very excited maaa...anak yg da school then tengok diorgnye sport day, moment2 ni yang akan di kenang...bagi ibu bapa yg bekerja lainlah aku ni 24hr dengan anak2..pembesaran mereka di depan mata...

lehkan diorg LUPA!..terlupa ok!! akan anak aku...sport day berkumpul jam 7pg,tapi anak aku da abes sport jam 8.30pg baru pergi bolehhh???hangin satu badan aku harini...oleh kerana prinsip aku tak suka malukan orang lain depan orang lain..maka we just ignore tuk bersemuka ngan their headmaster..

A teacher when she saw my face just say "o my god! dina is very improving..so,what should i say and do just "smiling"!!!my daughter bila terpandang jek wajah ku ini apalagi berlari dan menangis...first I know dia sedih..selebihnya gembira sebab her parent come to see her...

so apalagi sesi membasuh adalah lepas aktiviti la jawabnye kan...hopefully after this jgnla ulang lagi teacher...jangan memilih kasih anda tu..mama dina graduate juga tau in accountancy lagi...(apa kes status pengajian pun aku stated kat sini ni, ada org kisah??)dan naik botak pale dulu ms keje dgn audit firm memikir bila buat audit tau! 10sen tak balance pun naik pecah pale cheq nak cari tau!!)terlajak sudah berkata2 huahuahua...dunia2..memandang org pada luaran sahaja gamaknye...takpelah hati biar ikhlas dan bersih dalam kehidupan..apa yang penting Allah tahu apa yang terbaik buat kita...so jangan lupa jaga iman,jaga akhlak, jaga solat!

2 comments:

Rs Iena D'Izmans said...

Assalam.. 1st ly.. hang sabaq na erah. aq pun tau hati hang mcmne kalau dah berlaku kat anak kita kan. aq pernah alami senario mcm tu. sb tu aq tau hang kuciwa. Ingat sahabat! muhasabah diri. mungkin ada kesilpan kita yg kita tak perasan. Ucapkan istirghfar banyak2 naa. aq tau hang penyabaq. bila baca cerita hang ni, aq benaq nya nak nangis..sb secara tak langsung aq teringat apa yg berlaku kat anak aq erah ooi.. tak pa. ini semua pengajaran buat kita. Aq pun tau aq ni bukan lah mahluk Allah yg sempurna sngat. Tapi aq masih punya hati dan perasaan. Lagilah org suka sgt dok cerita hal aq kat blkg, tapi itu semua dugaan aq. Kkdg itu semua pun dh buat kita geram smpi nak ckp yg kita ni mcmane sebenarnya.. mmg betul la erah.. bukan kita ni nak menunjuk2 yg kita ni siapakan. Tapi tulah.. hati dan perasaan...Anak punya hal, mmg aq terasa sgt. Sb tu mau nangis bila baca cerita hang n Dina nih. Okay ha pren, take care okay. Semoga sentiasa mendapat rahmat ilahi. wsslam. ;-)

Unknown said...

sabar ye kak erah.. jangan sedih2 yer..

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...