halwa telinga

Wednesday, July 22, 2009

Siang jadi Malam, Malam jadi siang..

Salam..

Nape tajuk kat atas gitu plak kali nie. Macam biasala tentang anak-anak bertuah aku ni. Sejak seminggu ni da berubah waktu tido mereka, aku sendiri tak tahu camna leh berlaku. Mula-mula tonteng gak kepala nie nak layan dan tunggu masing-masing lelap mata. Aku buka mulut nyanyi zikir-zikir kebiasaan tuk dodoikan anak-anak pun tak juga mereka lelap mata.."Wah, mama korang dah start nyanyi lagu tido nie.."hehehe tu kata Hubby aku lah kalau setiap kali aku buka mulut mengalunkan zikir-zikir tu. Anak-anak sekarang nie selagi tak berkumandang azan Subuh anak-anak tak nak lah tido. Hari pertama dan kedua tak boleh tahan oooo nie mata melayan, dah plak tu abah nye keje malam,jadi mama la yang melayan karenah anak-anak. Rasa geram pun ada, nak marah pun ada nak tunggu mereka layan zzzz..tapi apakan daya bukan faham pun anak-anak nie, kita marah ke,ketawa ke..kekekeke. Jadi bila jejak jek Subuh mereka pun zzzz..sehingga la ke tengahari...waduh! waduh!( Agaknye macam nie lah Umi Wafa rasa yek menunggu Wafa tido..huhuhuhu )Bila nak back to normal tak tahulah...




Dalam pada tue, Dak Aqif demam lah plak..nak tumbuh dua batang gigi bawah lagi..kesian meleleh airliurnye di tambah dengan kemerahan gusinye itu.Puaslah juga mama sapu teething Gel. Bila panas naik jek mama dan abah mula lah suh Aqif main air. Sib baik suke... Dan dak aqif kena pakai pem jek la jawab nye ( pem = pamper . Alhamdulillah sekarang dak Aqif dah ok dan dah mula nak mengigit!


No comments:

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...