halwa telinga

Friday, July 20, 2012

Terawikh pertama kami..Puasa harini 20 julai (Jumaat)

Assalammualaikum..

Alhamdulillah melangkah juga kita ke Ramadhan tahun ini..Moga berkesempatan dan diberi peluang untuk menikmati dan menghabiskan bulan yang penuh berkah ini. Dan juga di beri peluang untuk berjumpa Ramadhan tahun mendatang...Harini Saudi da mula berpuasa sedangkan Malaysia akan berpuasa esok hari sabtu 21 Julai.

Iftar Ramadhan tahun lepas di Madinah..Seronok sangat-sangat.Alhamdulillah...

Malam tadi saya berterawikh di rumah..Di sini di saudi jika tak ke Mekah dan Madinah saya menghabiskan sendirian solat terawikh sementara encik abang ke Masjid belakang rumah ni. Ntah mengapa mendengar sahaja laungan ayat-ayat suci yang bersahut-sahut dari satu masjid ke satu masjid saya jadi sayu dan hiba..menangis kerana apa? Gembirakah, sedihkahhh..yang pasti terawikh saya malam tadi penuh dengan air mata dan kekesalan serta keamponan...Saya ingat begitu jugala saya di terawikh tahun lepas..Sampai juga saya ke Ramadhan tahun ni...Berilah peluang kepada ku, keluargaku,sahabat handaiku untuk menjejaki Ramdahan ini hingga ke pengahbisan harinya Ya ALLAH...dan berjumpa pula di tahun depan kelak..

Jika berkesempatan mehla nonton Live Saudi ni k...

Selamat Berpuasa semua...

No comments:

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...