halwa telinga

Monday, December 10, 2012

Umrah 8-9 Disember 2012

Assalammualaikum semua...

Menyepi seketika dr update blog. Encik Suami dr bulan lepas bekeje 12 jam dan akhirnyaaa bila boss kata "Kamal awak boleh pilih date tuk cuti HANYA dua hari ok! hehehe so encik suami decide ambil peluang pada hari Sabtu dan Ahad untuk ke Mekah...Sudah dua bulan tak buat Umrah di sebabkan Musim Haji yang lalu. 

Bagi kami yang tinggal di Yanbu ni..inilah peluang keemasan sebabnya waktu ni kalau ke Mekah dan Madinah amatlah syok sebab nak buat Umrah, nak ke Hijr Ismail dan mencium Hajar Aswad amatlah mudah sebab tak ramai orang hanya jemaah tempatan sahaja.Kalau ke Madinah pulak tentulah berlapang dada dan keluasan di Raudhah...Alhamdulillah nikmat yang ALLAH berikan buat kami.

Alhamdulillah semuanya di permudahkan walau kami 3 banak terpisah ngan abah selesai tawaf Umrah sebab da masuk waktu Maghrib...sehingga kami 3 banak selesai saie masih lagi tak jumpa abah...hehehehe 3 banak saie tingkat bawah,abah macam biasa turun naik cari kami...dia saie tingkat atas..hehehehe..





Meluangkan masa di Hijr Ismail dan beratur dengan mudah bersama dengan Dina untuk mengucup Hajar Aswad...Alhamdulillah...Masa yang terhad kami duduk memandang kaabah...berdoa,berdoa...solat sunat,tawaf sunat...dan merenung kembali kaabah...sehinggalaaa check out time. memang tak cukup! Tapi jangan tamak!!! terpilih dan berada di kalangan yang bertuah adalah satu kesyukuran...Doa jangan di jadikan kedatangan kami ke Rumah MU sebagai yang terakhir kali di lafazkan berkali-kali setiap kali menjejakkan kaki ke Haram.Alhamdulillah balik dengan satu kepuasan.Hilang segala lelah di dada....Terima Kasih YA ALLAH!

No comments:

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...