halwa telinga

Monday, October 27, 2008

Letihhh..banyak Majlis Kawin!

Fuhhh letih betul,hari nie sehari suntuk kat rumah Mak Oteh,anak Mok Teh Zahir sudah pun bergelar suami. Anak-anak Mak Oteh genap 20 Tahun semua mengambil keputusan untuk berkahwin.hehehe.Maka Mak Oteh sudah bergelar Mak Wan pada usia 40an.hehehhe.Pasni bertambah lagila cucu Mokteh.
Hari Jumaat dan Sabtu aku ke rumah jiran, Ahad yakni semalam pula aku bawakan Mak dan Abah Mentua ke Open House rumah Busu Lan,adik Mak Mentua di Masjid Tanah. Maka harinie aku teruskan pula ke Majlis Persandingan Zahir. Kisahnya majlis di rumah isteri Zahir berlangsung selama 3 hari 2 malam tapi sebab ada agenda lain maka aku dapat pergi hanya di Majlis rumah Mok Teh.
Tapi Dina lak tetiba buat pertanyaan sedih dalam orang seronok-seronok. Tetiba jek " Ma,bila abah nak balik?" Waduhhhhh...soalan camnila buat aku sedih nie.kekekek..Hanya dapat jawap "Sabar eh nanti abah balik bercuti. Sekarang Abah kerja"..huhuhuhu.Petang tadi pula melalak-melalak panggil " Abah..abah..Dina rindu Abah!..Alahai,aku sedih lagi.kekeke..kenala aku pujuk juga.Apa nak kata..dugaan...bak kata dalam filem P.Ramlee.hehhehe. Apa-apa pun terisi la minggu percutian aku dengan majlis-majlis begini. Memang penat al-maklum Mak Buyung..huhuhu.









2 comments:

REENAZ said...

Kesian Dina...Doa jer bebnyk yer...Manager LDPE tu mmg giler pangkat!Baru naik pangkat kata hsbnd akak...

Saliza said...

Salam Erah..
Sori dah lama tak visit blog erah.. nampak2 dah tinggi perut erah.
Lepas bersalin nanti, kalau ada ubat 2 yg tak habis masa pantang tu bawak lah sini.
Macam param ke....bukan pe...kat sini boleh pakai kalau sakit otot

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...