halwa telinga

Friday, November 4, 2011

Selamat Hari Raya Aidiladha



Assalammualaikum semua..

Tahun ni masih beraya di Yanbu Saudi Arabia. Kalau tahun lepas berdebar-debar di Mina menunggu esok hari nak wukuf di Arafah. Tahun ni saya beraya di Yanbu.

Hari ni saya berpuasa...dan petang ni saya menyediakan juadah raya tuk suami dan anak-anak. Saya buat sate hari ni..beserta dengan nasi impit, kuah kacang dan sambal bilis. Alhamdulillah seronok tengok suami dan anak-anak berselera makan. Buat ala kadar,berhempas pulas membakar sate...hehehee.ALhamdulillah walau saya bukanla tukang masak terhebat!

Suami masih lagi bekerja untuk tempoh dua minggu ni. so tak kemana-manalah saya dan anak-anak..Alhamdulillah bekerja maka rezeki bertambah.

Jiran tetangga ada yang pergi vacation ke Jordan, Mesir dan pulang ke kampung halaman.

Selamat Hari Raya Aidil adha buat semua yang mengenali.

Puasa Arafah, sabda Nabi saw :"Puasa pada hari itu dapat menutupi dosa pada tahun yang lampau serta tahun yang akan datang"(HR Muslim)

Insya ALLAH jika esok saya masih dipanjangkan usia..diberikan kesihatan yang baik saya akan berpuasa sehari lagi untuk di hari Arafah...

No comments:

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...