halwa telinga

Saturday, May 11, 2013

Holland dan Perancis (Siri 1 penceritaan bermula....) 29 April - 8 Mei 2013

Assalammualaikum semua...

Alhamdulillah sampai dengan selamatnya ke tanah Yanbu setelah berkelana selama sepuluh hari ke Eropah..(Wahhh!! gitu...kelass ko Rah!!...dulu nak g Kuala Lumpur pun tak dapat yek?Sekarang sampai Eropah kooo...) huahuahuahua Alhamdulillah..berulang-ulang kesyukuran itu saya panjatkan bila tiap kali terkenang pada sejarah lama yang Allah tentukan buat saya...SubahanALLAH...Alhamdulillah...ALLAHUAKBAR!!

Minat yang sama ...impian yang sama bersama suami..Motif???Masa mula nak berhijrah dulu ayat suami saya (kes memujuk nak bg pergi berhijrah huahuahaua).."Nanti kita boleh pergi melancong Eropah ma...Dah dekat dah...kikikiki..." Alhamdulillah impian itu sudah terlaksana maka untuk tahun ini kami memilih Holland dan Perancis kerana apa???Saya pilih Holland sebab nak sangat bertulipan...huhuhu...Dina tentunya memilih Paris untuk ke Disneyland....Abah???Abah korbankan ke negara pilihan dia untuk menonton live perlawanan BOLA laaaa apa lagikkkk...kekekeke...( Ada rejeki tahun depan pilih negara abah plak ye....but pleaseee TOP OF EROUPE masukan dalam list huahuahuahua....)abah kata ada abah kisah????hehehehehe..Plan asal kerana tidak balik raya tahun ni, ikut jadual biasa kami after 7 bulan akan balik kg...maka saya memilih nak ke Korea tahun ni...tapi bila mak mertua dan mama saya dengar tak nak balik raya maka mereka request kami suh balik raya...Jadinya plan terpaksa di rombak!!...macam-macam plan kami aturkan...mula-mula nak ke Jerman...then Swiss..London hehehe nak drive sendiri tu!!! huahuahuahua...ye ye O jek kami ye tak???akhirnya kata sepakat di ambil..gedebak gedebuk dengan budget segala bagai di tangan en suami maka keputusan kedua terakhir London dan paris....mama mengkut dan sedih!! ayat mama.".tak dapat tengok tulip" huahuahuahua..yelah Kekenhouf buka 20 Mac sampai 20 mei ajer maaaaaaa...mana boleh miss..kalau miss next year belum tentu apa yg berlaku kan???hahahahaha...Tiket rasmi ke Paris dr awal tahun 2013 abah da beli...tengok dia ke hulu ke hilir memikir, buka tenet kaji segala bagai..print segala peta..sekali kuar rumah tergesa-gesa balik rumah taraaaaaa....tiket ke Amsterdam di tangan dia!! Yehaaaa saya nak ke Holland..dalam hatilaa kembang berbunga-bunga...kekekekeke

so tiket-tiket itu saya simpan dalam almari tak tengok-tengok...cuma set dalam pale date kami nak g jek...bila sampai waktunya barulaa saya kuarkan hehehehe....

Alhamdulillah sehingga ke akhirnya perjalanan di permudahkan ALLAH....melihat tempat orang tambah-tambah di Eropah bersyukurnya saya berada di dalam negara Islam...terkawal batasan perhubungan dr segala aspek...Alhamdulillah...Tidak sesuai malah tidak saya tanamkan untuk menetap or berhijrah ke negara Eropah bila melihat bebasnya dunia mereka...Anak-anak yg membesar di bumi Anbiya sejak kecil jadi persoalan dan rasa malu setiap masa ada...Maka saya menyediakan jawapan-jawapan yang betul-betul bersesuaian dengan waktu dan tempat...

Hingga kita ketemu lagi untuk siri kedua penceritaan...

2 comments:

Ejalz said...

waaaaa.....bestnya dpt jalan2 eropah.... suka...suka...suka....

KAHERAH said...

kita pun sukerrrrr hehehehe

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...