halwa telinga

Tuesday, July 19, 2011

Lumrah kehidupan

As-salam,

Kadang-kadang rasa penat bila mengadap benda yang sama hari-hari. Tapi bila fikir satu kesyukuran dilahirkan menjadi seorang perempuan.Baru-baru ni saya berbual dengan kawan lama berkaitan kehidupan dia sebagai suri rumah sepenuh masa atau kata dia Amah sepenuh masa samada bergaji atau tidak bergaji.Naik tergelak plak dengar kata-kata dia. Kata dia lagi ko dapat bayangkan tak kita dalam satu hari kita bekerja 24 jam. Sambil-sambil jaga anak kita juga boleh bekejar kedapur siapkan minuman pagi. Mana anak nak g sekolah lagi dengan bekal pelbagai.Sambil siapkan minuman pagi kita lari kejap tuk membasuh basuh. hehehe. Aku akui juga kata-kata dia,dalam satu waktu 3-4 keje aku leh buat hehehe. kata dia lagi malam sambil nak tunggu anak-anak tido kita dah dok pk esok nak buat sarapan dan masak apa.kadang dalam tido tu leh juga bangun 3-4 kali buat susu anak tukar lampin anak.hahahaha.Aku memberi pendapat serba sedikit. Itu nama lumrah hidup seorang perempuan.penat memang penat kalau kita bebel pun tak guna juga buat kering air liur.semua yang kita lakukan adalah satu tanggujawab dlm list hidup seorang wanita. Amanah yg di beri satu yang besar. Aku akui aku kadang-kadang mengeluh juga kerana penat. aku kata pada dia lagi mungkin kalau suami ko sama- sama membantu Insya Allah. bukan mudah nak pikul dan galas status isteri dan ibu.orang lelaki kena faham tu.hihihi.tak kisah lah ko di beri gaji ke tak ke itu mmg keje ko.sesekali ko enjoykan diri ko. apa yang aku leh kata bahagiakan hati ko.

so my fren all the best. aku dokan ko menjadi yang terbaik.isteri dan ibu yang dibanggakan.

No comments:

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...