halwa telinga

Wednesday, July 13, 2011

Mencabar bagi Dina dan Cabaran bagi Mama!






Assalammualaikum semua...

Harini sudah hari ke empat persekolahan di sesi tahun baru bagi anak saya di tahun 1.Selama 4hari ini juga kelas telah pun bermula maka pelajaran turut bermula...

Mak oiii!!! tercabar saya dibuatnye melihatkan pembelajaran dan latihan dak Dina...Siapa yang patut ajar..Cikgu ke saya???hehehe...Naik pening gak saya nak bagi dak Dina faham..Al-maklum fully english.

Tengok buku arab dia saja saya da terbeliak biji mata! "Camna aku nak translate ni sebab fully arabic...(tu laa org suh belajar dan g kelas arabic banyak sangat alasan,sekarang apa dah jadi???..kakakaka)

Untuk tempoh 4 hari ni juga untuk communication language anak saya mula diperkenalkan dengan Lesson Knowing Myself...Common to us.."Good Morning, Good Evening...bla bla bla..emmm Alhamdulillah dak dina leh baca sikit-sikit tapi bila saya buat spelling hancusssss....kikikiki..saya kena kerja keras nampaknye...Saya pula jadi cikgu kat rumah ni walau tujuan sebenar hantar sekolah nak suruh teacher yang fahamkan dan ajarkan kikiki.Satu sikap yang saya sendiri benci pada diri saya ialah saya mudah marah bila saya ajar dia tak dapat! Saya jadi melenting! Sebab saya perlu ulang berkali-kali bagi dia faham! hehehe..(tu pasal tak leh jadi cikgu!!naya saya yang kena pukul dek anak murid sebab dapat tittle cikgu yang kami anti!kakaka)Tapi bila kesedaran yang datang apalah yang dak dina leh faham sebab dia baru 6 tahun dah masuk grade one kuang kuang kuang...SAYA PERLU KERJA KERAS!!!...suami saya sudah warning awal-awal JANGAN RISAUKAN NOMBOR KEDUDUKAN ANAK DALAM KELAS!!! yang penting bagi dia pandai dan faham..Nombor belakang kira! tapi saya kira sebab saya nak anak saya dapat award dan medal serta sijil kepujian sebab saya bangga dengan anak saya...kikikiki

Di samping tu anak saya diperkenalkan pada Human Body..part of our body..bla bla bla..sib baik sebelum-sebelum ni saya perkenalkan secara basic dan membuat beberapa nota tuk dia..Harap dia akan lebih faham.Mana tahu Allah takdirkan dia menjadi seorang DOKTOR kelak.Mudahan Insya ALLAH.

So baru 4 hari sudah makin berat pelajaran anak saya..hehehe..MENCABAR UNTUK DINA DAN CABARAN SERTA TERCABAR UNTUK DIRI SAYA.Tapi yang bestnya anak saya leh da cakap orang putih kikiki harap-harap pas amik subject arabic ni dia leh cakap arab gak.Mudahan Insya ALLAH yek.

Doakan dak Dina sentiasa berjaya ye..

1 comment:

MadaM LaLa said...

wow, giler kentang silibus dia!!!
Pergh mmg kau kena struggle untuk bg dia fhm...
Anyway congrats to dina, sbb dah mula speaking london,
and hopefully lepas ni akan fluent dlm arab pulak..
amin....

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...