halwa telinga

Monday, October 15, 2012

Bersungguh-sungguh

Assalammualaikum semua..

Allah mengetahui bahawa di dalam hati kita ada keinginan untuk mendapat hidayah dan juga mengetahui apa yang tersembunyi di sebalik jiwa kita. Apabila kita bersungguh-sungguh mencari hidayah,pastilah ALLAH akan membukakan untuk kita apa yang tidak terlintas di dalam hati kita semua. Maka janganlah di dalam kehidupan ini kita kikir memberikan kemudahan, ilham,bimbingan,pemberian,cahaya,keberkahan. Sesungguhnya ALLAH akan mendatangkan hidayah dari salah satunya.

Kewajipan kita adalah bersungguh-sungguh untuk semua itu. Apabila kita berada di pagi dan di petang hari,hendaklah kita selalu menginginkan ALLAH dan hari akhirat yang kekal.

Inilah keinginan yang besar dan keinginan yang sesungguhnya,yang tidak akan boleh ditandigi oleh keinginan untuk mendapatkan kereta,pekerjaan dan tempat tinggal,sesungguhnya semua keinginan itu akan dilihat murah bila dihadapkan dengan keinginan yang mulia.

 Endinglah ni kot..Adam dan Hawa...hehehe nak juga selitkan cete ni dalam blog...huahuahua
Selamat Mengamalkannya

2 comments:

kasihredha said...

Orang kaherah tengok Adam dan hawa juga ke :)

Amalan rasaullah saw ..ingin terus mencuba spt amalan2 itu...ada yg buat ada yg masih'rongak'

KAHERAH said...

hahahaha..Orang Yanbu saudi la kak...layan juga bila free2 dr keje umh kat sini hehehehe...

Emmmm samalah saya kak tetap ada "rongak" di antara tujuh amalan sunah tu..kalau time "R" semua full hehehehe...tidak istiqamah hehehe

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...