halwa telinga

Tuesday, May 13, 2008

Rumahku Syurgaku




"... Ketika Rasulullah ditanya tentang keluarganya, maka beliau mengatakan : Rumahku Syurgaku " Begitu indahnya bila kita dapat menjadikan rumah kita bagaikan syurga. Rasulullah SAW pun menggambarkan keluarga beliau dengan kalimat Rumahku Syurgaku.

Rasa sayang yang teramat nak tinggakan rumah di Paka. Di sinila segala kebahagiaan bermula. Di sinila kenal erti alam rumahtangga. Dari kosong rumah nie hinggalah lengkap serba serbi. Barang-barang rumah tidak satu pun kami bawa balik ke Melaka. Semuanya di beli orang dan rasa beruntung kerana pembelinya adalah penyewa rumah kami.

Segala kenangan di rumah ini akan tetap aku simpan dalam sanubari dan ruang hati ini. SELAMAT TINGGAL PAKA!..hehehehehehe ( ini kes tak dapat nak luahkan ayatla nieeee,merapu2 post baru.kuang.kuang.kuang)

7 comments:

Zahraa George said...

wah,cantiknyer rumah erah....rasa sayang kan nak tingal rumah...

dulu as pun rasa mcm tu..tapi kami tak bagi sewa rumah..sebab kalu balik senang sikit...

sempat la yer nnti kalu kami balik pergi jalan2 rumah erah.. :)

KAHERAH said...

hehehhe...itu pun da banyak brg kawan-kawan beli..

Erah sebab both org Melaka jadi nak balik mana lg kenala balik Melaka..itu yg sewa kan tu..

sape plak tgk2 kan umh as yek?

Ejalz said...

erah and as, rumah saya kat ipoh pun tak sewa.. satunya sayang sebab rumah tu baru setahun duduk.. tak lengkap and secantik umah erah.. malu aaa... sayang kalau dapat kat orang tak jaga ke nanti... nak cari geng pun sumer duduk jauh.. duanya sebab barang 'merepek' banyak (tak abih sort pun lagi) - nak jual sure tak laku sbb 'antik' sgt.. hehe.. ketiga sebab senang nak balik la nanti, nak gathering dengan geng-geng ke apa ke.. hehe .. derang pun dah bagi hint, bila balik nak soh buat bbq..
so skang ni, mak abah la yang tengokkan.. seminggu sekali ke or selang seminggu ke derang pergi ipoh... masa derang ada kat sini, pas kat adik plak jd tukang tgk..

KAHERAH said...

Kak,memang sayang sgt2 la nak tinggalkan rumah dan bila brg2 da jd milik orang lainnn fuhhh sedihnya tak usah nak kate la. Tapi tu laaa sape plak yang nak tgk2 kan umah kami sebab takda kuarga di Paka. Semuanya di Melaka.

rokiah said...

Erah, memang lumrah manusia, kadang-kadang kita merasai sangat terkilan melepaskan sesuatu yang kita sayangi. Dan kadang-kadang juga, kita terlupa yang kehilangan itu digantikan oleh Allah swt dengan sesuatu yang lebih baik lagi. Kita tak tahu perancangan Allah ke atas kehidupan kita ini, samada yang tersurat atau yang tersirat. Sentiasalah berdoa semoga Allah swt mengurniakan yang terbaik untuk kita semua.

KAHERAH said...

Untie Kiah,

Terima kasih Untie..

Masdihana Hamzah said...

cian erah... itulah namanya pergorbanan. mungkin ke arah kebaikan.

masalah saya dah suami lak telah dapat diatasi. Pujuk punya pujuk, akhirnya adik lelaki saya bersetuju nak dok & jaga sekali rumah kami ni. skg ni pun saya dok dgn mereka seblm ke yanbu. TQ Am & Yati.

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...