halwa telinga

Tuesday, September 2, 2008

Puasa Tanpa Suami.

Salam..

Ramadhan kali ni berlainan sikit sebab takde abe dok sahur n berbuka sekali. Bergenang air mata masa berbuka. Sayu hati ni tetiba. Alhamdulillah untuk tempoh dua hari puasa ni berjalan lancar. Baby pun tak banyak meragam dalam perut nie sebab da bagitau pada dia yang mama berpuasa dan telah menceritakan serba sedikit apa itu Puasa...hehehehe..jadi dia pun faham so takda masalah puasa kali ni. Harap akan dapat full tahun ni..Yeh!

Tapi dalam pada itu segala kelengkapan tuk anak nak sambut raya dah mama sediakan...so tak perlu pening kepala saat akhir walau tahun ni raya tanpa abah kat Malaysia.hehehehe..Tuk kebajikan keluarga Mentua dan keluarga sendiri Alhamdulillah semuanya dah diuruskan. Malah hajat nak menderma dan bersedekah ke rumah anak-anak yatim sudah pun terlaksana. Alhamdulillah. Disamping itu turut menyumbangkan Al-Quran dan surah-surah yassin ke beberapa Masjid di Negeri Melaka. Alhamdulillah!

Moga Ramadhan Tahun ini memberikan keberkatan buat kami suami isteri dan juga anak kami.. AMIN...

5 comments:

REENAZ said...

Untung erah dapat posa penuh tahun ni...Bnykkan bersabar dalam keadaan macam ni. Akak pun faham berposa tanpa suami berada disisi sbb akak pun pernah lalui. Posa & raya suami x de kat sisi. Dah ler tu, anak sulung masuk hospital dpd 1st raya sampai ler 9 raya.Masa tu anak akak yg sulung umur 4thn. Dlm keadaan pregnant yg ada komplikasi lak masa tu...Huh!memang mencabar tul masa tu...Dlm masa yg sama, Raya ke-2 lak nenek suami akak meninggal.hu hu hu

Zahraa George said...

Tabahkan hati Erah..dulu masa hubby as mari sini,samalah..puasa sendiri sorang2 pulak tu....sedih sangat...

tahun nih pun puasa sorang2 jugak nampak gayanya..hehe...sebabnya hubby kerja malam....

KAHERAH said...

Terima Kasih pada kak Ina dan As. Emm Tabahkan Hati dan bersabar...Insya ALLAH

rokiah said...

Erah,

Kerinduan itu adalah salah satu dari nikmat kurniaan Ilahi. Sabar dan tabahkan hati Insya Allah ada kemanisan menanti di hujungnya nanti.

Semoga erah sihat sejahtera dan dapat melaksanakan ibadah puasa dengan sempurna tanpa masalah.

Untie seronok membaca apa yang erah telah laksanakan.

Anak yang baik bakal melahirkan zuriat yang baik jua.

Jamilah said...

Salam.. semoga kesedihan/kesunyian tahun nih akan lebih memberikan kekuatan dan ketabahan kita sebagai Ibu dan Wanita.. Inilah jua masanya utk kita belajar menghadapi situasi tak terduga dimasa akan datang.. kuatkan hati dan jgn sedih2 selalu yek..

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...