halwa telinga

Wednesday, April 13, 2011

Rumah PPRT

Assalammualaikum semua,percubaan pertama update dr galaxy tab saya hahahaha wallaaaa?harini saya nak berkongsi cerita tentang rumah PPRT. apakah rumah itu?saya search kat internet katanya Projek Perumahan Rakyat Termiskin. Alhamdulillah setelah 18 tahun kematian abah saya akhirnya permohonan mama saya lulus nak dapat rumah tu,sedey juga masa kami susah sgt zaman kanak-kanak takde bantuan yang kami terima,dapat bantuan jabatan kebajikan pun tak lama sebab lepas tu ada pulak yg memfitnah kami katanya keluarga mama saya orang berada! yang berada tok ayah saya tapi tak jan nak harapkan tok ayahnye pencen kapten kapal tu!manusia kalau da ada hasad dengki mula lah pelbagai fitnah.Permohonan rumah PPRT ni pun begitulah juga akhirnya mama dapat juga rumah tu dan sedang dalam pembinaan.
Niat permohonan nak dapatkan rumah mesra rakyat yang di bayar 150 sebulan tapi diberijan rumah PPRT. Alhamdulillah bersyukur saja dengan pemberiaan ni walau kecil tapi dapatlah mama rumah sendiri dari menyewa sepanjang hayat. Betul tak saya cerita dulu.kami memang susah! tapi akhirnya hikmah kesusahan Allah balas kemudiannya kalau ada kesabaran. Allah berikan ujian kerana DIA sayang kita. Alhamdulillah juga kerana Allah temukan jodoh saya dengan suami yang juga sejarah kehidupan susah seperti saya! Yang faham erti kesusahan! Bersyukur saya sangat-sangat. Semuanya telah di atur oleh Allah maka redha dan terimalah.

4 comments:

Baitijannati said...

Assalamualaikum...

Tahniah akak ucapkan pd famili erah..terutama mama erah...alhamdulillah..Allah permudahkan walaupun lama tlh menunggu...berkat sabar erah skluarga..smoga Allah sntiasa memberkati erah n keluarga....Allah sentiasa ada di samping kita,...:)

MadaM LaLa said...

alaaa....dah bukak lubang, aku bru kumpul gmbrr2 pembinaan long..takper once complete aku updet dlm blog aku...

KAHERAH said...

Waalaikumusalam kak ila,
ye kak,cuma kita keba belajar bersabar sahaja.Insya Allah ada ganjaran dariNYA.Alhamdulillah.

angah nnti upload n story k

Anonymous said...

macamana ye cara nak mohon rumah pprt tu?

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...