halwa telinga

Thursday, April 7, 2011

Saya jumpa mereka!




Assalamualaikum wbt..

Baru balik dari mekah..saya jumpa cikgu kesayangan saya masa sekolah menengah dulu,Sekolah Menengah Kebangsaan Klebang Besar,Melaka.., cikgu yang ajar saya Bahasa Melayu dari tingkatan dua hingga tingkatan lima..cikgu yang memperkenalkan saya pada dunia sastera..cikgu yang menarik saya memasuki pertandingan-pertandingan pantun,bahas, syarahan masa sekolah..cikgu yang ajar saya hingga saya dapat A1 dalam bahasa melayu masa SPM 1996..bak kata orang segalanya terbaik dari cikgu yang kami panggil Pak Min! Terima Kasih Pak Min atas segalanya..

Pak Min datang mengerjakan Umrah dengan wife..seronok sangat walau masa terhad buat kami ditambah dengan keaktifan hero pujaan malaya kami Thaqif!hehehe..maaf ye cikgu...Insya ALLAH ada rezeki kita jumpa lagi di kampung halaman...

Lepas tu tak terduga tak direncana kami terjumpa dengan Pak Lang Salleh dan Mak lang ani kami..tahu mereka akan mengerjakan Umrah tapi tiada info yang detail tentang penginapan dan no telefon untuk menghubungi mereka.. kata Mak Lang.."malam kami terasa sangat nak solat di tingkat dua, rupanya kita nak dipertemukan Allah"...Alhamdulillah semua kerana DIA..

jadi saya banyak gembira ini hari..hehehe..Terima Kasih Ya Allah atas nikmat pertemuan ini...

1 comment:

Kakzakie Purvit said...

Assalamualaikum....

Mengenal melalui blog CL - PDKM.

Suatu yg indah bila pertemuan dgn org yang disayang. Tambahan baru balik dari Mekah. Syukur alhamdulillah....

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...