halwa telinga

Friday, April 1, 2011

Babah


As Salam..

1 April 2011 cepatnye masa berlalu...semalam 31 march genap usia pemergian arwah pak mertua aku Abdullah bin Mobil..sudah setahun rupanya abah pergi...Hari ni plak 1 April genap 18 tahun arwah babah pergi...jangka masa yang lama tapi bagi aku dan keluarga TIDAKKKK!!!rasa bagai baru semalam. Kalau nak dok ingat nostalgia ngan arwah terlalu lah banyak...kenangan semua tu mana boleh lupa. Bau dia pun aku leh ingat lagi..mana tak, hari-hari bonceng motor ngan dia antar g sekolah!hehehe..Bau malam dia meninggal dengan bauan minyak angin tu pun kadang-kadang aku masih terbau-bau. Apa taknye aku yang memeluk dia saat dia menunggu roh di cabut malaikat.aku peluk erat dia pagi subuh tu...Aku yang melihat di depan mata babah melurut perlahan dari kedudukan duduk ke pembaringan saat malaikat selesai mengambil nyawa dia...aku nampak semua tu depan mata malah tak pernah padam hingga ke hari ni..Aku simpan lagi kata-kata dia masa aku peluk dia " Sib baik babah tak mati!!"...akibat serangan angin pasang..Buat kaum lelaki jagalah diri anda,jangan biarkan tubuh sejuk dan terdedah..jaga kantung sulit anda!(unsur lucah sikit tapi sebagai nasihat k) seacrhla dan carila info perihal angin pasang ni, tuk kebaikan bersama..tambah-tambah macam aku ada sejarah kematian akibat angin pasang ni..
Apa pun doa untuk babah memang aku kerap panjatkan..dia babah yang terbaik dalam hidup aku dan keluarga..Thanks to adik aku madamlala yang scan gambo babah yg ada dalam simpanan dia...

Al-Fatihah buat babah RAMAN BIN ADIL dan juga arwah pak mertua ABDULLAH BIN MOBIL..

(sib baik dulu masa kecik-kecik kalau rindu babah leh cari kembar babah RAHIM BIN ADIL, kembar seiras.. mula-mula tu sedey gak tak leh nak pandang, lama-lama kalau rindu cari lah babah aim, tuk hilangkan kerinduan kami)

No comments:

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...