halwa telinga

Saturday, September 17, 2011

Kami setia di sini,selagi ALLAH berikan kami peluang...




Assalammualaikum semua..

Entry ini saya luahkan kerana ramai pula yang bertanya dan bercerita pasal penghijrahan suami saya ke Kuwait..huahuahua..

Ya memang benar!! suami saya dapat offer kerja Kuwait. Tapi suami sayalah orang pertama yang reject offer tu kerana kami telah diberikan petunjuk oleh ALLAH untuk menetap lagi di bumi Yanbu ni. Hari ni buat solat istikharah malam da ALLAH berikan petunjuk di Makkah.Alhamdulillah..rezeki kami masih di sini. Masih berpeluang untuk ke Makkah dan Madinah. Moga untuk masa-masa akan datang kami terus juga diberikan rezeki dan semoga kontrak suami saya bersambung-sambung. Biar takde tittle kat tempat keje tapi fuluss masyukkk hahahaha..macam-macam plan ader kan bang?? Rezeki ini bukan untuk kami seorang..untuk Mak-mak kami di kampung, untuk adik-adik kami yang memerlukan bantuan kewangan, untuk perancangan masa depan demi anak-anak kami. Tapi suami saya masih berpegang prinsip "JANGAN TINGGALKAN HARTA YAKNI TANAH MAHUPUN RUMAH UNTUK ANAK-ANAK KELAK,BIAR MEREKA USAHAKAN SENDIRI..BIAR MEREKA TAHU MACAMANA SUSAH NAK CARI ITU SEMUA". Semuanya untuk yang kami sayang..Kami orang susah! kami belajar dari kesusahan..Kami perlu berjimat! Kami perlu salurkan kewangan pada yang memerlukan..

Buat semua pada kawan-kawan yang bertanya..inilah jawapan yang sedia ada..KAMI MASIH DIBERIKAN REZEKI DI BUMI YANBU,ARAB SAUDI ini. Doakan kami..doakan suami saya sentiasa diberikan kesihatan yang baik dalam meneruskan pencarian rezeki untuk kami sekuarga...Terima Kasih! (gambo-gambo kat atas tu takde kena mengena ngan ini entry tapi gambo2 tu memberi makna bahawa kami masih mahu lagi di sini menikmati kehidupan disini secara tersiratnya)

5 comments:

kasihredha said...

salam kenal :)
akak dah follow

KAHERAH said...

Alhamdulillah..terima kasih kak..salam kenal kita...

Mohd Sabar & Rafieah said...

test

Mohd Sabar & Rafieah said...

Ahirnya .... Assalamualaikum aku nie Sabar, Betul tu apa yang kita ada di dunia ini sebenar-benarnya bukan milik kita, cuma kita sebagai hamba yang mengusahakannya aje. Tak pe teruskan perjuangan di bumi ambia banyak keberkatannya dia sana. Selain rezeki yang melimpah ibadah pun seiringan, suka aku sekeluarga baca entry nie ...Salam istiqomah dari kami sekeluarga ...

KAHERAH said...

Waalaikumusalam sabar..

akhirnya berjaya post yek?

Alhamdulillah dan Insya ALLAH..terima kasih atas ingatan dan doa..moga perjuangan atas rezeki ini seiring ngan penghuluran amal jariah kelak..

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...