halwa telinga

Friday, September 23, 2011

Umrah 20-21 September 2011 dan Hari Lahir Dina..







Assalammualaikum semua...

Alhamdulillah semua hajat tercapai dengan pertolongan ALLAH.. Umrah kali ini di capai dengan peningkatan kepuasan juga..Menyempurnakan dengan rasa syukur dan nikmat tika waktu-waktu lengang di Haram bersama suami dan anak-anak.

Apa yang saya hajati Allah berikan. Alhamdulillah Ya ALLAH terima kasih memberikan saya ruang dan peluang berlamaan di Hijr Ismail. Melahirkan rasa kekesalan dan memohon keampunan.. memohon di berikan peluang lagi di masa akan datang...Melahirkan doa buat mereka-mereka yang saya kenali..Melahirkan doa buat kaum keluarga, sanak saudara dan juga teman-teman tidak saya lupakan... Saya puas di Hijr Ismail kerana kali ini kepala saya tidak di langkahi waktu menunaikan solat.. Solat saya tidak di halangi oleh laluan mereka-mereka yang juga berebut untuk solat dan berdoa. Kali ini ruang terlalu banyak untuk saya.. Ialah waktu lengang kan..jadi inilah peluang! Tiap kali di Hijr Ismail saya pasti menangis tapi peliknya kali ini saya rasa dada ini terlalu lapang..saya rasa tenang kerana dapat berdoa dengan tenang dan lahir dengan lancar dengan sebiji-sebiji sebutan dan permintaan. Alhamdulillah...Keluar di Hijr Ismail saya teruskan ke Hajar Aswad. Kali pertama saya menyertai barisan niat saya di halangi oleh pekerja-pekerja Masjidil Haram yang ingin melakukan kerja-kerja pembersihan di depan Pintu Kaabah dan Hajar Aswad...Saya melangkah keluar barisan dan menuju ke tempat solat mengadap pintu kaabah yakni tempat-tempat mustajab untuk berdoa.. saya lakukan solat Dhuha seperti biasa.

Usai solat saya menuju ke arah suami dan anak-anak yang mengambil peluang memandang kaabah di tangga. Saya katakan pada suami.."ma, belum dapat kucup Hajar Aswad..suami kata pergilah sekali lagi..." Dengan keizinan suami saya langkah sekali lagi ke Hajar Aswad..Alhamdulillah kerja-kerja pembersihan sudah selesai saya terus memasuki barisan dan kebetulan ada seorang polis yang mengajak saya beratur ke depan.. Alhamdulillah saya punya giliran pertama! Saya terus menunggu kerana jemaah lelaki di beri peluang dahulu. Untuk menantikan giliran saya memang tidak lama..Alhamdulillah! Ada insiden menarik di depan Hajar Aswad waktu itu. Ya ALLAH...jantung berdegup kencang dengan kejadian di depan mata. Kenapa???Ada seorang wanita arab hampir pengsan dan tak sedar diri di depan Hajar Aswad. Melihat dia di tarik sang suami untuk mengucup Hajar Aswad,..Wanita itu mengigil2 dan mengeleng2 kan kepala sambil menjerit-jerit..Sang suami tetap memaksa isteri untuk mengucup,lantas kepala isteri terus di tolak masuk ke Hajar Aswad. Tika itula wanita sudah mula sesak nafas dan ingin muntah dan pengsan.. Astaghrafirullah alazhim...Saya tidak berkutik walau seinci pun..fikiran dan hati tidak berkata-kata...Sampai giliran saya.. Alhamdulillah dapat berlamaan di Hajar Aswad dan mengucupnya dengan puas! Saya gembira dan bersyukur..Terima Kasih Ya ALLAH memberikan saya peluang lagi untuk mengucupnya..saya hanya mengharapkan waktu-waktu lengang bergini untuk mengucupnya..Alhamdulillah..

Hanya satu Hari satu malam..peluang ini terlalu berharga..Terima Kasih ya ALLAH...di samping bersempenaan Hari Lahir Dina yang ke 6 tahun doa banyak berkisar tentang anak-anak. Semua untuk anak! Mama mendoakan yang terbaik buat Dina..Apa doa itu biar mama sahaja yang tahu dan semestinya semua ibu inginkan yang terbaik buat anak-anak mereka..

Hapie Beday kakak...Kita tak sambut tapi abah tunaikan permintaan Dina hari ni dengan hadiah...Kakak anak yang baik!Terima Kasih Ya ALLAH dengan pengurniaan amanah ini buat diri ku dan suami walau aku tidakla sebaik mana menjadi seorang ibu..Ibu yang banyak kekurangan dari pelbagai aspek dan sudut terutamanya aspek penekanan keagamaan. Mudahan kita sama-sama seiring mengejar keakhiratan anak-anakku..Kita tidak leka dengan duniawi semata-mata. Amin..

Tak banyak gambar yang saya snap di masjidil haram kali ini..Maka layan apa yang ada jek k...Buat Kak Ila ( Nashrun) nanti kita leh plan lagi sama-sama waktu cuti suami kita k..hehehe kebetulan sama shift kan?hehehe.

No comments:

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...