halwa telinga

Sunday, January 6, 2013

Kaca Mata itu...

Assalammualaikum semua...

Kaca Mata...cermin mata...glasses...spec mata bla bla bla...

Alhamdulillah..she's arivved safely at Yanbu from Jeddah Arabia Mall...Belated anibersary prezen dr kekasih hati....(pakai sampai tak boleh nampak lg cermin tu baru boleh tukau katanye)TQ Sayanggg...Cakap jek minat tang si dia ni akhirnyaaaa di prezenkannye kat kita..Suka hati kita tau!..

Ada cerita yang ingin saya kongsikan bila tangan ni menerima kaca mata ni.Nitik airmata bila terkenangkannn..Saya terkenang masa zaman persekolahan menengah dulu..Saya di sahkan rabun jauh bila di tingkatan 5. Masa tu, tok ayah saya call semua pak sedara dan mak sedara buat collection kata orang putih..."Dak along ni nak kena pakai cermin mata kata tok ayah, jadi kuar duit sorang sikit supaya dia boleh tempah cermin mata"...Anak yatim masa tu nak buat cermin mata pun tak berduit hehehe..syukran yg tak terhingga pada pak dan mak sedara saya yang menghulurkan bantuan..Jalan kaki laa saya ngan mama saya ke Kampung Jawa..(KG mmg pemes kat melaka masa tu..murah pun murah...) cermin mata doareamon kata suami saya...besarr..masa tu dengan bingkai dan cermin baru rm70...pakailaa saya sampai zaman universiti.

Saya tak mampu nak balas semua pertolongan Tok Ayah, ARwah Makwan dan pak dan mak sedara saya..yang saya mampu hanya DOA buat kalian semua..semoga doa-doa saya buat mereka ALLAH makbulkan..AAMIIN.

Sekarang ni,nahhh ini yang saya perolehi.Nikmat ALLAH beri buat saya...bersyukur sangat-sangat...Alhamdulillah berulang kali hanya mampu saya lafazkan akan nikmat dan peluang ini dalam perubahan segi kehidupan dunia ni. Moga nikmat ini berterusan pula hingga terpilih nak jejak syurga ALLAH kelak...mudah-mudahan aamiin..
 Tu diaaaa...besaukan cermin mata pertama yang saya miliki hehehe...Selaku Penolong Ketua Pengawas SMKKB..berucapla ni kot huahuahuahua
Zaman sekolah Tingkatan 5 (1996) saya jadi best student SMKKB kikikiki masa tu saya aktif berpesatuan,dengan jawatan yang pelbagai saya pegang..macam-macam pertandingan saya masuk,syarahannye laaa..bahaslaa,pantunnyelaaa...( kita tgk mama kita, kita nampak diri kita SEKARANG dalam gambo ni..sebijikkkk)yang kita tahu masa tu nak gembiarkan hati mama kita...Suka hati kita tengok mama gembira...

Emm Dari kaca Mata itu.....

4 comments:

Ejalz said...

Comin mata tu kan mmg style masa tu... hahaha... saya punya pun ropa gitu masa first time kena pakai comin mata... ke kita yg tak tahu pesen?? Hahaha... budak2 ler katakannnn...
Sekali tag heuer kauuu....!!! Dia smpi naik apa tu? Apa ke heynya jauh benor mencari smpi ke jeddah? Hehe...

KAHERAH said...

hahahaha...yelah kannn...besar bolat bingkainye tu hahahaha...

sekali dia naik aramex daaa..susah2 aje hehehe...seminggu baru sampai..dia g melancong dulu kikiki...Rushing betul ke Jeddah pk dpt cuti dua hr sekali baru sampai jam 4ptg kul 8 malam opes da col suh en suami masuk keje semula kakakaka...tu yg kena guna posto tu!

mdmlala said...

sedih entry kau..
aku pun igt tang collection tu...

KAHERAH said...

Madam lala...

kikiki..kita adik badik dulu sikit2 tok ayah call semua minta collection..sampai rasa malu pun aderrr..kita asyik harapkan bantuan org jek hehehehe...

nak masuk universiti pun harapkan diorg kan??/kikiki kenangan la ngah...

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...