halwa telinga

Monday, January 7, 2013

Ustaz Kazim Elias - Ubat Doktor



Assalammualaikum semua...

Saya dah jumpa jawapan penyelesaian pertanyaan saya...Mungkin ramai yang juga yang da tahu tapi di sini saya kongsikan sedikit apakah persoalan yang memang saya cari jawapannya..

Persoalan Kentut Orang Perempuan

(Minta maaf kerana permasalahan perkongsian ini ok)

Kentut orang perempuan terbahagi dua:-

1) Kentut yang keluar dari belakang.
2) Kentut yang keluar dari Bahagian Hadapan

Persoalannye yang mana satukah yang membatalkan wuduk?

Jawapan:

1) Menurut Imam Syafie,keluar sesuatu dari jalan belakang dan jalan depan kedua-duanya MEMBATALKAN WUDUK.

2) Menurut Imam Hambali, Maliki dan Hanafi pula kentut dr punggung Batal,tetapi tidak batal jika kentut dari depan. Kerana kita ketahui tidak semua orang kentut dari bahagian hadapan.Dan kentut yg datang dari arah belakang,datangnya dari usus.Kentut atau angin yang datang dari hadapan,ianya bukan datang dari usus tetapi dari rongga di situ.

Ini kita kenali istijhad.

Penjelasan lanjut mari dengar ceramah ustaz kazim..Alhamdulillah terima kasih pada ALLAH yang menunjukan jawapan buat saya....




No comments:

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...