halwa telinga

Sunday, January 20, 2013

Tabahlah..Kebalkan IMANmu sahabat..

Assalammualaikum semua..


Semalam hati saya pilu dan sedih...Rasa terusik jiwa dan hati...Saya istighfar berulang-ulang kali agar rasa kesedihan yang hadir takala menatap gambar yang sahabat di tabuk poskan walau hanya gambar van jenazah tetapi yang membuat saya terusik bilamana saya melihat Balqis di peluk ibunya sambil memandang van tersebut..Pandangan terakhir buat Ayahnya dan suaminya Ayu sahabat kami.

Memandang Balqis yang mengelap titisan airmata saya melihat diri saya tika itu...melihat bagaimana diri mama,saya dan adik-adik memandang keranda yang bakal mengusung arwah babah saya tika itu...Bezanya waktu itu saya di usia 14tahun,adik kedua 12tahun dan yang bongsu 6tahun...Keperitan itu memang terasa....Orang yang kita sayang meninggalkan kita buat selama-lamanya..

Saya mahu ayu dan anak juga kuat seperti kami..seperti mama yang kuat membesarkan dan memelihara kami selepas ketiadaan arwah abah..Ketentuan perjalanan kehidupan setiap makhluk di dunia ini kita sediamaklum semua sudah ketahui. Qada dan Qadhar dari Allah buat semua.

Saya percaya Ayu memang seorang Muslimah yang kuat...Dialah yang kuat memberi kata-kata perangsang pada teman-teman lain yang di dalam musibah..Dia wanita yang baik di mata saya...Saya tahu dia Kuat!

Saya mendoakan yang terbaik buat Ayu dan anak-anak di masa hadapan...Tabahlah ayu..kebalkan imanmu untuk ujian-ujian yang mendatang....

Al-fatihah untuk arwah Haji yazid..

2 comments:

inc3 said...

aaminn.. semoga roh Hj yadzid tenang bertemu Penciptanya. Untuk keluarga arwah, tiada ayat lain yang mampu disimpulkan kecuali bersabarlah dengan ujian ini dan semoga Ayu dan anak2 diberi kekuatan yang luar biasa dariNya.

Cubit peha kanan,peha kiri terasa juga.Walaupun tidak rapat, tetapi spt dapat merasa 'tsunami' di hati mereka yang terlibat.

KAHERAH said...

Aamiin...

Babe yelahhh..

Allah merahsiakan masa depan untuk menguji kita agar bersangka baik,merencanakan yang baik,berusaha yang terbaik dan bersyukur serta sabar...

Jenguk-jenguk gak cete yang lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...